lördag 23 mars 2013

Tjockisen!

Oj vad tiden går fort! Redan 6 dräktighetsveckor avklarade på tisdag. Bara 3 kvar! Nixi växer o frodas, tjock som en julegris o hungrig som en utmärglad varg! Pigg är hon men röjer inte så mycket med de andra längre. Tar jag fram en leksak är hon direkt med på noterna, älskar verkligen att jobba!!

Undrar just hur många det är i magen?! Och undrar hur fördelningen är?! Ska vi gissa igen? Okej, ett pris utlovas till den som gissar rätt på antal och fördelning! Kom igen nu o gissa!!

Skickar med ett par bilder på "tjockisen" och en bild på Diwa som nu hunnit bli 13 månader!
Sen bjuder jag på en tecknad bild som speglar en Riesen i ett nötskal!

Tjingeling!







3 kommentarer:

  1. Hej på er! Då har ni snart huset fullt igen då. Att tippa har aldrig varit min starka sida men någon gång ska väl turen vända så mitt tips är att det blir nio valpar fördelade på tre hanar och sex tikar. Nu fixar du det här, haja'ru Nixi.
    Vad gäller Dezzi så knallar det på men jag kan säga att hon är inte den lättaste att klara av. Om det beror på henne eller mig eller en kombination av detta törs jag inte säga men vi får säkert tillfälle att höras om detta.

    Sköt om er och ha det bra!

    Janne

    SvaraRadera
  2. Vi gör ett försök då.Tror att 9 lakritstroll gömmer sig i magen på Nixi, 5 grabbar o 4 töser.Rolle tror på 8 skägg ,3 grabbar o 5 tjejer.Då håller vi tummarna då.//Bodil

    SvaraRadera
  3. Jag tror 6 hanar 3 tikar. Det är hanarnas år i år ;-) / Maria ZäppTilly

    SvaraRadera